❤ Maitinančios mamos mityba ❤
Trečiadienis 25 Balandis 2018

Maitinančios mamos mityba

Žindančios moters mityba tikrai nėra kažkuo ypatinga. Ji, kaip ir įprasto žmogaus mityba, turi būti subalansuota, kad tiek pati mamytė, tiek jos kūdikis, gerdamas motinos pieną, gautų visus reikalingus vitaminus ir mineralus.

Daugumai moterų po nėštumo kyla problemų su antsvoriu. Skaityti plačiau, kaip sulieknėti po nėštumo>> Nėštumo metu padidėjęs svoris yra visiškai normalus reiškinys, tačiau su laiku svoris turėtų pradėti tirpti. Kai kurios jaunosios mamytės mano, kad maitinant krūtimi, kaip ir nėštumo metu, būtina valgyti daug, kad vaikučiui netrūktų pieno. Tokia nuomonė yra klaidinga, mat didžiąją dalį motinos pieno gamybai reikalingo papildomo energijos kiekio žindyvės organizmas gauna skylant sukauptoms nėštumo metu riebalų atsargoms. Taigi persivalgymas pieno kiekio tikrai nepadidins.

Kad sveikai maitintis būtų paprasčiau, siūlome į pagalbą pasitelkti sveikos mitybos piramidę, kurioje aiškiai nurodoma, kokių ir kiek produktų žmogaus organizmui reikia kiekvieną dieną.
maitinancios mityba
Grūdiniai produktai ir bulvės – nuo 6 iki 11 porcijų per dieną;

Į grūdinių produktų kategoriją patenka įvairios grūdų košės, duona, ir bulvės. Šiuose produktuose gausu B grupės vitaminų, magnio, vario, geležies bei skaidulų. Vieną porciją sudaro maždaug 100 g košės; viena bulvė; riekelė duonos. Taigi, per dieną turėtum suvalgyti 6-11 tokių porcijų.

Daržovės – nuo 3 iki 5 porcijų per dieną;

Į daržovių kategoriją įeina visos daržovės (patartina tik šviežios ir būtinai gerai nuplautos).  Šiuose produktuose gausu vitamino B ir C, beta karotino, kalio bei kitų mikroelementų. Vieną porciją sudaro vidutinis pomidoras; didoka morka; stiklinė lapinių salotų.

Vaisiai – nuo 2 iki 4 porcijų per dieną;

Į vaisių kategoriją įeina visi vaisiai (su citrusiniai vaisiais reikia būti atsargiai, nes jie gali sukelti alergijas). Šiuose produktuose gausu vitamino C, beta karotinų ir kitų mikroelementų. Vieną porciją sudaro vidutinis obuolys; vidutinė kriaušė; 160 ml sulčių; pusė stiklinės uogų.

Pienas ir pieno produktai – nuo 2 iki 3 porcijų per dieną

Į pieno produktų kategoriją įeina visi pieno gaminiai: sūriai, varškė, pienas, kefyras ar jogurtas. Šiuose produktuose yra magnio, fosforo, įvairių vitaminų ir baltymų. Vieną porciją sudaro 40 g sūrio; pusė stiklinės varškės; stiklinė pieno ar kefyro; stiklinė jogurto.

Galvijų mėsa, žuvis, paukštiena, kiaušiniai, riešutai – nuo 2 iki 3 porcijų per dieną

Į šią kategoriją įeina daugybė kasdien būtinų produktų. Šiuose produktuose gausu baltymų, geležies, cinko, vario ir kitų produktų. Vieną porciją sudaro 70 g mėsos; 100 g žuvies; 2 kiaušiniai; 100 g riešutų; stiklinė žirnių ar pupelių.

Riebalai ir saldėsiai – vartoti itin saikingai

Į šią kategoriją įeina įvairūs aliejai ir kiti riebalai, bei saldainiai, pyragaičiai, tortai, saldinti gėrimai ir kiti skanėstai. Visus šiuos produktus reikia vartoti labai saikingai.

Jeigu Jums patiko šis straipsnis, padėkokite straipsnio autoriui paspaudę "Like/Patinka" arba palikite komentarą žemiau.

Kaip numesti svorio
Straipsnį vertinu:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kraunasi
Dėkojame, kad balsavote.
Parašykite komentarą
lieknejimo istorijos