Kaip numesti svorio
Antradienis 25 Birželis 2024
mitybos planai
asliekna

Kaip gerosios bakterijos gali padėti išsaugoti mūsų sveikatą

kaip-gerosios-bakterijos-gali-padeti-issaugoti-musu-sveikata

kaip-gerosios-bakterijos-gali-padeti-issaugoti-musu-sveikata

Tikriausiai daugelis žino kokios yra svarbios gerosios bakterijos mūsų organizmui. Moksliniai tyrimai rodo, jog mūsų sveikata itin susijusi su tinkamu gerųjų ir blogųjų bakterijų balansu žarnyne. Žinoma, tai nėra nauja atradimas, jau nuo senų senovės fermentuoti maisto produktai, tokie kaip jogurtas ar rauginti kopūstai, buvo laikomi ne tik skaniais, bet ir naudingais sveikatai.

Šiandien moksliniai tyrimai leidžia mums geriau suprasti, kaip probiotikai veikia žmogaus organizmą ir kodėl jie yra tokie svarbūs mūsų sveikatai ir geresnei savijautai. Taigi, plačiau apie tai kalbėsime šiame straipsnyje.

Kokie yra pagrindiniai ženklai, jog organizmui trūksta gerųjų bakterijų?

Organizmui trūkstant gerųjų bakterijų, gali pasireikšti įvairūs simptomai, rodantys žarnyno mikrobiotos disbalansą. Nors simptomai gali būti įvairūs, pagrindiniai ženklai, jog organizmui trūksta gerųjų bakterijų gali būti šie:

  • pilvo pūtimas;
  • viduriavimas ar vidurių užkietėjimas;
  • padidėjęs jautrumas maistui;
  • nusilpusi imuninė sistema;
  • apetito stoka;
  • sunkumo jausmas skrandyje ir kiti virškinimo sutrikimai.

Esant gerųjų bakterijų trūkumui gali pasireikšti ne vienas, bet net ir keletas nemalonių simptomų. Todėl verta būti atidiems ir stebėti savo organizmą

Kokią naudą mūsų organizmui teikia gerosios bakterijos?

Nors labiausiai žinome, jog gerosios bakterijos yra skirtos žarnyno mikrofloros pusiausvyros atkūrimui, tačiau mokslininkai jau seniai į probiotikus žvelgia kur kas plačiau. Gerosios bakterijos gali padėti ne tik esant virškinimo sutrikimams ar nusilpus imuninei sistemai, bet ir siekiant sumažinti odos problemas, tokias kaip atopinis dermatitas, egzema ar aknė.

Probiotikai taip pat gali būti pasitelkiami kaip papildoma priemonė esant nuotaikų svyravimui, stresui ar nerimui, kuriems įtaką turi bakterijų disbalansas žarnyne. Gerosios bakterijos gali būti skiriamos ir žmonėms, turintiems dirgliosios žarnos sindromą. Tad probiotikai žarnyne neabejotinai yra svarbūs kiekvieno žmogaus sveikatai ir gerai savijautai.

Ką daryti esant gerųjų bakterijų trūkumui?

Jeigu jūsų organizmui trūksta gerųjų bakterijų, rekomenduojama daugiau vartoti tokių maisto produktų, kurie savyje turėtų didesnį kiekį gerųjų bakterijų bei skaidulų. Tačiau dažniausiai juose būna nedideli kiekiai, todėl galima papildomai vartoti probiotikus, kaip maisto papildus, kurie padėtų greičiau atkurti gerųjų bakterijų kiekį žarnyne.

Ne ką mažiau svarbu, kiek įmanoma vengti nesveikų/perdirbtų maisto produktų, kuriuose yra didelis kiekis cukraus, druskos ar riebalų. Žinoma, labai svarbu susitvarkyti ir savo dienos režimą, fizinį aktyvumą, palaikyti sveikesnį gyvenimo būdą ir esant poreikiui – konsultuotis su gydytoju ar vaistininku.

Kaip numesti svorio
Straipsnį vertinu:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kraunasi
Dėkojame, kad balsavote.
Jūsų įvertinimas:
Parašykite komentarą