Kaip numesti svorio
Ketvirtadienis 18 Balandis 2019




asliekna

Atsispaudimų nauda: 40 per dieną - kur kas sveikesnė širdis?

atsispaudimu nauda

atsispaudimu-naudaNaujausiais moksliniais duomenimis – atsispaudimai – kur kas efektyvesnis būdas nustatyti žmogaus širdies sveikatos būseną, nei, pavyzdžiui, bėgimo takelis.

Taip teigia Harvardo Universiteto Visuomenės Sveikatos Mokyklos tyrėjų atliktas mokslinis darbas.

Jų išvada trumpa ir aiški: Vyrai galintys atlikti 40 atsispaudimų per minutę mažina tikimybę susirgti širdies ligomis net 96 procentais, lyginant su tais kurie per tą patį laiko tarpą negali atlikti net 10.

Keletas kitų įdomybių:

  • Universiteto tyrimas atliktas tiriant daugiau nei 1,100 ugniagesių sveikatą, jų vidutinis amžius – 39 metai.
  • Tyrėjai praneša, jog išvados, ko gero, negali būti taikomos kitų amžiaus grupių vyrams, o moterims tyrimą reikėtų atlikti naudojant kitus pratimus.

Vienas iš darbo autorių Justin Yang apie rezultatus kalbėjo taip:

“Mūsų tyrimas pateikė įrodymų, jog atsispaudimai gali būti lengva ir nemokama priemonė mažinti širdies ligų riziką, praktiškai bet kokioje aplinkoje. Įdomu tai, jog gebėjimas atlikti atsispaudimus, kaip faktorius, buvo labiau susijęs su širdies ligų rizika nei bėgimo takelio rezultatai.”

Autoriai pabrėžia, jog treniruotės ant bėgimo takelio gali atsieiti daug brangiau nei reguliarios atsispaudimų serijos, juolab, kad pastaruosius galima atlikti tiesiog namuose. Širdies ir kvėpavimo sistemų kondicija yra pagrindinis žmogaus gyvenimo trukmės indikatorius. Jei nuvargstate palipdami vos vieną aukštą laiptų, tai ženklas, jog esate prastos fizinės formos.

Laimei, žmogaus organizmas yra sutvertas taip, jog savo širdies ir kraujagyslių sistemą galime treniruoti ir ugdyti bet kokiame amžiuje. Reguliarus aktyvumas bėgiojant, važinėjant dviračiu ar tiesiog dažnesnis vaikščiojimas stiprina organizmą fiziškai.

Testo subjektai ir paskirta užduotis

atsispaudimu nauda sveikataiGrįžtant prie tyrimo, atsispaudimai taip pat yra laikomi svarbiu širdies sistemos treniravimo pratimu.

Atliekant 40 jų per vieną minutę, gaunasi apie vieną kas 1.5 sekundės. Nors kai kam tai gali pasirodyti kaip nieko rimto, daugumai toks tempas būna labai sunkus ir atimantis daug jėgų.

Tyrimo duomenys buvo surinkti iš 1104 aktyvių gaisrininkų per 10 metų laikotarpį. Vidutinis vyrų amžius – 39.6 su vidutiniu 28.7 KMI.

Per visą laikotarpį tyrėjai užregistravo 37 su širdies ir kraujagyslių susijusių ligų atvejų. Kaip ir minėta, tyrėjų nuomone, gebėjimas atlikti atsispaudimus buvo aiškesnis indikatorius širdies ligoms nei bėgimo takelio pratimai.

Norint geriau suvokti šio tyrimo rezultatus, reikia atsižvelgti į keletą dalykų. Visų pirma, gaisrininko profesija reikalauja tam tikro lygio fizinio pasiruošimo, turint omenyje įprastus šios profesijos pavojus ir išbandymus: pavojingi sveikatai dūmai, nuolatinis nervinės sistemos aktyvumas, skubėjimas į iškvietimo vietą.

Dideli šansai, jog šie vyrai bus geresnės formos nei eilinis asmuo. Tai reiškia, jog šio tyrimo išvadų, ko gero, negalima pritaikyti paprastos populiacijos daugumai bei vyrams nepatenkantiems į nustatytą amžiaus diapazoną.

Antra, nėra aišku ar šios išvados yra tinkamos kalbant apie moterų sveikatą. Kadangi moterų kūnų graviticijos centrai dažnai būna žemesnėje vietoje nei vyrų, joms kyla sunkumų darant atsispaudimus, todėl panašų tyrimą reikėtų atlikti naudojant kitokį pratimą.

Žinoma, nuolatinis sportas pakeis bet kokią statistiką, nesvarbu, kokia žmogaus lytis. Fiziškai aktyvios moterys, neretai padaro kur kas daugiau atsispaudimų nei vyrai, kas yra laikomi tradiciškai “vyrišku” treniruotės būdu.

Svarbu ne detalės, o bendros išvados apie atsispaudimus

Dr. Stefan N. Kalas, vienas iš tyrimo bendraautorių, akcentuoja, jog svarbu įsigilinti į bendrąsias tyrimo įdėjas ir išvadas, o ne į specifinę informaciją kaip tiriamųjų amžius ir pan.

“Negalima teigti, jog vien atsispaudimai yra žmogaus sveikatos būklės indikatorius. Jei per minutę žmogus nepadaro 10 atsispaudimų, nebūtinai tai reikš, jog jis būtinai sirgs širdies ligomis, tas pats ir padarant 40, tai nereiškia, jog kiekvienas tiek padarantis yra apsaugotas nuo širdies negalavimų.”

Kita vertus, daktaras akcentuoja, jog atsispaudimus galima laikyti vienu iš fundamentaliausių sporto pratimų. Sugebėjimas atstumti savo kūną nuo žemės visų pirma rodo puikius kūno kontrolės sugebėjimus.Turint omeny ir faktą, jog galime rasti itin daug jų variacijų, savo kūną galima tobulinti įvairiais būdais, treniruojant įvairias raumenų grupes, stiprinti imuninę sistemą.

40 atsispaudimų – solidus tikslas, nesvarbu kokio amžiaus, fizinio pasiruošimo ar lyties žmogus būtų. Kūno treniravimas niekada nebus kenksmingas žmogui, todėl visuomet svarbu judėti į prieki, nesvarbu, kad ir lėtu žingsniu, svarbiausia – judėti.

Šaltinis: bigthink.com

Jeigu Jums patiko šis straipsnis, padėkokite straipsnio autoriui paspaudę "Like/Patinka" arba palikite komentarą žemiau.

Kaip numesti svorio
Straipsnį vertinu:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kraunasi
Dėkojame, kad balsavote.
Parašykite komentarą
lieknejimo istorijos