Pirmadienis 11 Gruodis 2017

Kaip sulieknėti po nėštumo

Kūdikio laukimas nuostabus periodas. Vos tik nėštumo testas parodo 2 juosteles,  kurios reikškia teigiamą atsakymą, moters kūnas pradeda dirbti visai kitu ritmu. Nuo tada prasideda mieguistumas, irzlumas, jautrumas ir kiti pojūčiai, nusakantys nėščiosios emocinę būseną…

Slenka dienos ir štai pamažu baigiasi pirmasis nėštumo semestras ir Jūs jaučiate, kaip sunkiai valdote savo alkio protrūkius. Nėštumo metu norisi ir arbūzo, ir keptos duonos, ir ledų ir kitokio maisto, o dažniausiai visko vienu metu… Alkio jausmas nedingsta net po valgio,  o kilogramai auga su kiekviena diena.

Visus 9 mėnesius sveikai maitinusiosios, auginusios ar kitaip kaupusios maisto atsargas už du,  sulaukiate  savo kūdikio, tačiau, po gimdymo pažvelgusios į veidrodį tuojau pat užsinorite laikytis dietos. Kyla klausimas, ar tikrai tai  vienintelė išeitis mamai, kuri maitina?

Tikrai ne, lėknėjimas po gimdymo turi savas taisykles.

Istorija

Mano draugė nori sulieknėti po gimdymo, kuriai prieš 4 mėnesius gimė dukra. Ji nevalgo po 18 h vakaro, atsisakė saldumynų, lanko šokių pamokas, tačiau svarstyklių padala nejuda iš vietos – svoris nekrenta. Šiuo metu jos svoris 74 kg, o ūgis 165 cm. Atrodo po gimdymo, tai pakankamai normalu, tačiau iki nėštumo moteris niekada nesvėrė daugiau kaip 60 kg.

Kaip greitai sulieknėti po gimdymo?

1. Būkite kantri

Lieknėjimas po gimdymo negali ir neturi būti greitas. Nėštumas moters organizmui – didelis stresas, susijęs su mineralinių medžiagų trūkumu, pasikeitusia hormonų pusiausvyra ir sumažėjusiu fiziniu aktyvumu. Organizmo atsistatymas gali trukti nuo pusės iki vienerių metų.

2. Subalansuokite mitybos racioną ir maitinant kūdikį  bei iškart po jo metu

Kūdikio maitinimo krūtimi laikotarpiu negalima nepavalgyti ar nuolat jausti alkį, kadangi galite atimti iš mažylio būtinus vitaminus, o taip pat galite išprovokuoti toksinų atsiradimą piene. Kasdienis maidinimas reikalauja daug energijos – apytiksliai 500 kalorijų per dieną, o rekomenduojama dienos kalorijų norma maitinačiai moteriai – 2000 kalorijų.

Maitinančios moters mityba turi būti reguliari, 4-5 kartai per dieną. Būtina maitintis teisingai, mitybos racione turi būti pilnaverčių baltymų (neriebi mėsa, neriebus sūris 10-17 %, vaisiai ir daržovės). Patartina atsisakyti mėsos sultinių, barščių ir kitų sunkiai virškinamų sriubų.

Baigus maitinti krūtimi, ribokite savo dienos kalorijų normą iki 1600-1800 kalorijų per dieną. Valgykite mažomis porcijomis, kas 2-3 valandas – taip Jums bus lengviau nepalūžti, nepersivalgyti ir sėkmingai kovoti su viršsvoriu.

3. Konsultuokitės su gydytojais

Metų laikotarpyje apsilankykite pas savo gydytoją, paprašykite, kad būtų ištirtas Jūsų kraujas, o tyrimų metu būtų padarytas hormonų tyrimas.

Jeigu ilgą laiką nesiseka numesti svorio, nenusiminkite,  kreipkitės į endokrinologą ir dietologą. Galimai po nėštumo sutriko endokrininė sistema ar maisto medžiagų apykaita.

4. Pamirškite apie holivudo gražuoles

Pavydite Haidi Klum, 4 vaikų motinai, kuri atrodo nepriekaištingai? Visiškai be reikalo, staigus lieknėjimas po vaiko gimimo gali neigiamai atsiliepti medžiagų apykaitai, laktacijai, Jūsų sveikatai ir, žinoma, kūdikio taip pat.

Įsidėmėkite: Holivudo žvaigždėms padeda visas pulkas auklių ir dietologų. Jeigu Jūs ne fotomodelis, dainininkė, TV laidų vedėja, Jūs neprivalote per trumpą laikotarpį pasiekti ankstesnius savo kūno formos matmenis. Net jeigu Jūs ir fotomodelis – taip pat neprivalote: sveikata svarbiau už viską!

5. Nepulkite į depresiją

Pagrindinis svorio kritimo priešas po nėštumo – pogimdyvinė depresija. Dažniausiai ne kas kitas, kaip depresija daro įtaką nerviniams priepoliams ir persivalgymui.

Pogimdyvinės depresijos simptomai: ašaros be priežasties, jautrumas, galvos skausmai, pervargimas, sutrikęs miegas. Nėštumo metu hormonų lygis (estrogeno ir progesterono) moters organizme padidėja. Šie hormonai atsakingi už nėštumo sėkmingą vystymąsi. Iš karto po gimdymo šių hormonų lygis ženkliai krenta ir pradeda rastis naujas hormonas – prolaktinas. Organizmas iš vienos būsenos staiga peršoka į kitą – to pasekmė nuotaikų svyravimai. Su tuo kovoti reiktų pasitelkiant ne maistą, o sporto treniruotes. Be kita ko labai svarbus artimųjų palaikymas. Jeigu depresija tampa vis sunkesnė, geriau kreiptis į specialistus.

6. Neskubėkite į sporto salęvaikščiokite gryname ore

Nereikia bandyti daryti visko iš karto. Pirmiausia daugiau vaikščiokite su mažyliu gryname ore. Pirmiausia pradėkite nuo 20 minučių per dieną, vėliau ilginkite vaikščiojimo laiką ir ėjimo tempą. 20 min. pasivaikščiojimas su vežimėliu sudegina apie 150 kalorijų.

Po 4-6 savaičių po gimdymo galite pradėti sportuoti. Jeigu Jums buvo atliktas cezario pjūvis reikės palaukti 4-8 savaites: siūlės ant pilvo turi pilnai sugyti.  Pilnavertiškai sportuoti galima pradėti po 4-5 mėnesių po gimdymo – tinka joga, pilates, lengvas bėgimas. Baigus žindyti galite imtis intensyvesnės veiklos, nors dauguma sporto klubų siūlo įvairias programas mamoms ir mažyliams.

Treniruokitės, kai kūdikis miega. Darykite paprastus pratimus visų grupių raumenims, o jeigu vaikelis pabus įjunkite į treniruotes ir jį.

7. Užsiimkite seksu

Gydytojai lytiškai suartėti nerekomenduoja 6-8 savaites po gimdymo. Tačiau griežtų ribojimų šiuo klausimu nėra. Atnaujinkite lytinius santykius tuomet, kai jaučiate, kad esate pasiruošę emociškai, o fiziškai pasiruošti suartėjimui Jums padės intymi gimnastika.  Po natūralaus gimdymo makšties raumenys labai išsitampo. Kad raumenys sugrįžtų į  pradinę padėtį, pradėkite juos treniruoti po 2-3 mėnesių po gimdymo ir rekomenduotina kasdien.

Specialią gimnastiką dar praeitame amžiuje sugalvojo amerikiečių ginekologas Arnold Kegel. Kegelio pratimai skirti treniruoti makšties raumenis.  Sutraukite makšties raumenis 10 sekundžių ir atpalaiduokite juos 10 sekundžių. Kartokite šiuos pratimus po 5 minutes per dieną, o po to minutės bėgyje sutraukite makšties raumenis kas sekundę.

Daryti šiuos pratimus galima bet kokioje padėtyje: sėdint, gulint, stovint.

8. Nepamirškite mėgautis motinyste!

Lieknėjimo procesas Jums gali pasirodyti ilgas ir varginantis, jeigu Jūs pernelyg koncentruositės į lieknėjimą ir figūros problemas. Nepamirškite apie svarbiausią – Jūs mama! Tai priežastis didžiuotis.

Rašykite komentarus ir pasidalinkite savo patirtimi, kaip Jums sekėsi lieknėti po nėštumo? Ar tikrai kilogramai priaugti nėštumo metu ištirpsta žindant kūdikį, ar visgi tai procesas reikalaujantis didesnių pastangų?

Jeigu Jums patiko šis straipsnis, padėkokite straipsnio autoriui paspaudę "Like/Patinka" arba palikite komentarą žemiau.

Kaip numesti svorio
Straipsnį vertinu:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kraunasi
Dėkojame, kad balsavote.
Parašykite komentarą
lieknejimo istorijos
Tinklapių Top Reitingai