Pirmadienis 11 Gruodis 2017

Avitaminozė, pavasaris ir gera nuotaika

Kaip išvengti pavasarinės avitaminozės?

Pavasaris lėtai ir nenoriai keičia šaltą ir speiguotą žiemą. Orą ne už ilgo pripildys pirmųjų gėlių kvapai. Gamta atbunda, o su ja kartu atbundame ir mes, norisi pradėti gyventi iš naujo ir šiek tiek kitaip. Saulė vis dažniau šypsosi mums, o mes imame šypsotis jai. Dėl saulės trūkumo žiemą mūsų nuotaika yra prastesnė nei pavasarį ar vasarą. Vitaminų ir saulės stygius mūsų organizmą daro silpnesnį. Kadangi pavasaris dovanoja džiaugsmą, tai geriausias laikas, kada reikia stoti į kovą dėl savo sveikatos.

Pavasarį dažnai girdime tą baisų žodį – avitaminozė.  Kas tai yra? Vitaminų trūkumas organizme. Vitaminų trūkumas organizme  sukelia sumaištį: spartėja senėjimo procesas, silpnėja imuninė sistema. Dėl susilpnėjusios imuninės sistemos didėja pavojus susirgti įvairiosiomis ligomis. Laimei, visiškos avitaminozės atvejai yra reti. Kalbėdami apie tai, dažniausiai omeny turime paprastą vitaminų trūkumą, kurio nesunku išvengti. Jei laikysitės kelių paprastų taisyklių, galite sėkmingai atsikratyti visų vitaminų trūkumo požymių: energijos stokos, nuovargio, labai didelio dirglumo, silpnumo, mieguistumo, dažnų peršalimo ligų.

Pirma priemonė išvengti vitaminų trūkumo yra natūralūs produktai. Jie yra būtini mums visus metus, tačiau pavasarį vitaminų reikia labiau nei bet kada. Pakalbėkime dabar apie produktus, kurių trūkumas kartu gali sukelti ir vitaminų trūkumą organizme.

kaip isvengti avitaminozesKokie vitaminai reikalingi pavasario laikotarpiu ir kokiuose produktuose juos galima rasti?

Vitaminas C, askorbo rūgštis, svarbiausias vitaminas pavasary, kuris yra atsakingas už organizmo atsparumą įvairioms infekcijoms. Daugiausia šio vitamino galima rasti: citrusiniuose vaisiuose, juoduosiuose serbentuose, žalumynuose, pipiruose, obuoliuose, šaltalankiuose, braškėse, rūgštynėse, bulvėse, žiediniuose kopūstuose, kopūstuose bei pupelėse. Svarbiausia atsiminti, kad verdant vitaminas C yra sunaikinamas, taip pat jo nepavyksta išgelbėti ir po džiovinimo.

Vitaminas D, kalciferolis, „saulės šviesos vitaminas“, kuris atsakingas už kalcio įsisavinimą organizme. Jo galima gauti su saulės spindulių sąlyčiu su mūsų oda. Vitamino D gausiu šiuose produktuose: žuvų taukuose, kiaušinių tryniuose, lašišoje, kepenyse, svieste, grietinėje bei piene. Šis vitaminas yra atsparus aukštoms temperatūroms.

Vitaminas A, retinolio acetatas (palmitatas) būtinas ląstelėms augti ir daugintis. Gausu vitamino A šiuose produktuose: morkose, burokėliuose, dilgelėse, moliūguose, pomidoruose, paprikose, kukurūzuose, abrikosuose. Virimo metu vitaminas nesunaikinamas, tačiau dėl esamo poveikio geriau produktus naudoti nevirtus.

 Vitaminas B1, tiaminas, yra atsakingas už nervų sistemos veikimą ir dalyvauja medžiagų apykaitoje. Jis gaminamas žarnyno mikrofloroje, tačiau jo mums nepakanka. Vitaminą B1 galima dideliais kiekiais rasti   šiuose produktuose: kvietiniuose miltuose, duonoje, grikiuose, ryžiuose, avižose, rugiuose, mielėse, kiaušinių tryniuose, riešutuose, pupelėse, kiaulienoje ir jautienoje.

Vitaminas B2, riboflavinas, „augimo vitaminas“, yra atsakingas už hemoglobino susidarymą kraujyje bei žaizdų gijimo pagreitinimą. Jo gausu šiuose produktuose: mielėse, grūduose, šviežiose daržovėse, kiaušiniuose, piene, mėsoje, žuvyje. Atminkite, kad šarminiai dariniai sunaikina šį vitaminą, taip pat kenkia ir ultravioletiniai spinduliai.

Vitaminas E, tokoferolis yra atsakingas už raumenų sistemos ir lytinių liaukų veiklą. Daug šio vitamino galima rasti: augaliniame aliejuje, erškėtrožėse, augaluose žaliais ir geltonais lapais. Vitaminui kenkia šarminė aplinka.

Norėdami išsaugoti vitaminus produktuose, Jums reikia laikytis kelių paprastų taisyklių:

  1. Laikyti vaisius ir daržovės vėsioje, tamsioje vietoje.
  2. Nelaikyti vaisių, daržovių ir prieskoninių žolių ilgą laiką vandenyje.
  3. Nelaikyti maisto per ilgai ant saulės ar dirbtinės šviesos gaminimo metu.
  4. Mėsos ir žuvies produktus kepti folijoje, juose bus išsaugota daugiau vitaminų.
  5. Kopūstus ir agurkus rauginti sūrime bei prispausti.
  6. Raugintų kopūstų neplauti vandeniu, tik išspausti iš sūrymo.
  7. Mėsą tirpinti kambario temperatūroje, nededant jos į vandenį.
  8. Daržoves dėti jau į verdantį vandenį bei uždengti dangčiu.
  9. Nemaišyti pernelyg dažnai.
  10. Daržovių sultiniams  puikiai tinka kopūstų stiebai, kurie dažniausia yra išmetami.
  11. Paruoštą patiekalą valgyti iškart ir nebandyti jo išlaikyti kelias dienas.

Šie patarimai padės išvengti pavasarinės avitaminozės ir palaikyti gera nuotaiką, nes turime džiaugtis gyvenimu kartu su pabundančia gamta.

Jeigu Jums patiko šis straipsnis, padėkokite straipsnio autoriui paspaudę "Like/Patinka" arba palikite komentarą žemiau.

Kaip numesti svorio
Straipsnį vertinu:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kraunasi
Dėkojame, kad balsavote.
Parašykite komentarą
lieknejimo istorijos
Tinklapių Top Reitingai